reality check
Psychiatric Hospital of Attica, Dafni, Athens
09. 09 – 17. 10. 2021
curator + concept design: Dr Kostas Prapoglou
επιμέλεια + concept design: δρ Κώστας Πράπογλου
Marion Inglessi, Vessel (2021), stoneware clay, terra sigillata, 0.45×2.00×2.00m
Μάριον Ιγγλέση, Σκεύος, (2021), πηλός stoneware, terra sigillata, 0.45×2.00×2.00μ
Vessel (2021) by Marion Inglessi features a constellation of ambiguous objects, an archive of unknown artefacts. Taking into account the ample ancient past of the hospital area and juxtaposing it against its current status, where the Sacred Way has been turned into a busy avenue with heavy traffic, the artist converts these two moments of time into hybrid specimens of an undefined civilisation. Carriers of memory and untold dreams, her entities are puzzling vessels of displacement; an equivocal interpretation of the erosion of memory and identity.
Η εγκατάσταση με τίτλο Σκεύος (2021) της Μάριον Ιγγλέση παρουσιάζει έναν αστερισμό από αμφίσημα αντικείμενα, ένα αρχείο άγνωστων τεχνουργημάτων. Λαμβάνοντας υπόψη το πλούσιο αρχαίο παρελθόν του γεωγραφικού τόπου του νοσοκομείου και αντιπαραθέτοντάς τον με την τρέχουσα κατάστασή του, όπου η Ιερά Οδός έχει πλέον μετατραπεί σε μια πολυσύχναστη λεωφόρο, η εικαστικός μετατρέπει αυτές τις δύο χρονικές στιγμές σε υβριδικά δείγματα ενός απροσδιόριστου πολιτισμού. Φορείς μνήμης και ανείπωτων ονείρων, οι οντότητές της είναι αινιγματικά δοχεία μετατόπισης, μια αμφίσημη και διφορούμενη ερμηνεία της διάβρωσης της μνήμης και της ταυτότητας.
Reality Check: what’s your own reality? | Psychiatric Hospital of Attica, Dafni, Athens, 09.09 – 17.10.2021 / Curation & concept design by Dr Kostas Prapoglou
EDITOR: MELINA ARVANITI-POLLATOU
reality check exhibition curated by Dr Kostas Prapoglou is a story about time, space and human existence unfolding itself at the micro-cosmos of a now abandoned asylum building thinking over notions such as spaceless time, timeless space and the ideological follies of human existence.
Reality Check: what’s your own reality? | Psychiatric Hospital of Attica, Dafni, Athens, 09.09 – 17.10.2021 / Curation & concept design by Dr Kostas Prapoglou
Contemporary Ceramics at the Geological Museum
Meteora Geological History Museum
Kastraki Main Square
Exhibition Duration: August 28-October 1, 2021
Organized & curated by: Maro Theodorou
Participating artists:
Vavatsis Giorgos, Vasileiou Filippos, Galigalidis Theodoros, Dourgounaki Chrysa, Theodorou Zoe, Theodorou Maro, Inglessi Marion, Karakitsos Kostas, Karakitsos Stratos, Kerasioti Maro, Koropouli Haroula, Kosma Iosifina, Libereou Chrysanthe, Papalexis Liana, Patselis Altin, Pontikis Giorgos, Poultsiakis Fivos, Sklavenitis Nikos, Tsirou Ifigenia, Christopoulos Ilias, Mocanu Monica
Euro Balls Naked Edition, Marion Inglessi 2021, stoneware clay 1200C
Σύγχρονη κεραμική στη σκιά των Μετεώρων
«Ηταν καταπληκτικό τριήμερο», μου γράφει η εικαστικός Μάριον Ιγγλέση μεταφέροντας το βίωμά της για όσα έζησαν πάνω από 20 κεραμίστες στο Καστράκι Τρικάλων. «Υπήρχε πολλή ενέργεια και ανταπόκριση από την κοινότητα, τους ίδιους τους καλλιτέχνες, του χορηγούς και τους νέους». Η έκθεση –που διαρκεί έως 1η Οκτωβρίου– φιλοξενείται στο Μουσείο Γεωλογικών Σχηματισμών Μετεώρων, που εγκαινιάστηκε το 2018 και στεγάζεται στο παλιό Δημοτικό Σχολείο (κτίριο του 1902) στην κεντρική πλατεία του Καστρακίου ακριβώς στους πρόποδες των Μετεώρων.
Το ίδιο το μουσείο έγινε αυτομάτως μέρος μιας μεγάλης εγκατάστασης, έτσι όπως τοποθετήθηκαν τα έργα για την έκθεση: «Τα έργα συνομιλούν με τα φωτογραφικά φόντα αλλά και με τους αληθινούς βράχους έξω από τα παράθυρα», λέει η Μάριον Ιγγλέση. Μου μεταφέρει τον ενθουσιασμό της για μια πρωτοβουλία που τείνει να γίνει θεσμός. Αυτή η καλλιτεχνική συνάντηση κεραμιστών, που συνδυάζεται με εργαστήρι με ελεύθερη παρουσία του κοινού και συμμετοχή της ερευνητικής ομάδας Handmade του Ινστιτούτου Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με επικεφαλής τον δρα Λάμπρο Μαλαφούρη, διοργανώνεται από τη γλύπτρια και κεραμίστρια Μάρω Θεοδώρου, κορυφαία δημιουργό.
Αυτό που συγκινεί είναι η ανάδειξη ενός τόπου όπως είναι ο υποβλητικός περίγυρος των Μετεώρων, η Καλαμπάκα και το Καστράκι σε κέντρο υποδοχής εξαιρετικά σημαντικών κεραμιστών της σύγχρονης ελληνικής σκηνής, που έχουν φέρει την κεραμική σε πολύ υψηλό επίπεδο. Εκτός από την έκθεση μέσα στο Μουσείο Γεωλογικών Σχηματισμών Μετεώρων, έγινε και γύρισμα στο εργαστήρι από την ομάδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το ψήσιμο των κεραμικών στην κεντρική πλατεία Καστρακίου με την τεχνική ρακού, μια παλιά γιαπωνέζικη τεχνική της τελετής του τσαγιού. Η έρευνα που κάνει το Ινστιτούτο Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης εκτείνεται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και έχει να κάνει «με την ανθρωπολογική εξερεύνηση της δημιουργικής χειρονομίας μέσω της τέχνης της κεραμικής». Ας θυμόμαστε ότι η σύγχρονη κεραμική στην Ελλάδα βρίσκεται υψηλά, πρόσφατα είδαμε και την έκθεση «Μελανά» στην Ελληνοαμερικανική Ενωση, με συμμετοχή πολλών από τους δημιουργούς που εκθέτουν τώρα στο Καστράκι.
Μάριον Ιγγλέση
Homo Faber
H Έκθεση
Η αίθουσα τέχνης «έ κ φ ρ α σ η – γιάννα γραμματοπούλου» εγκαινιάζει την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου την ατομική έκθεση της Μάριον Ιγγλέση με τίτλο “Homo Faber”.
Ένα ανορθόδοξο κοπάδι γαϊδάρων ακροβατεί πάνω στα κιβώτια μιας αέναης μετακόμισης˙ μια πολιτεία Λωτοφάγων λιώνει μέσα στη γλυκιά απάθεια της λήθης του σώματος˙ μια σειρά πολύχρωμων χαρακτικών γίνεται η υφασμάτινη βάση μοτίβων επικοινωνίας προς εξαφάνιση. Δύο γλυπτικές εγκαταστάσεις και μία σειρά χαρακτικών συνθέτουν ένα σύνολο αφηγηματικών παραλλαγών πάνω στο θέμα της (επιτυχημένης ή όχι) προσπάθειας του ανθρώπου να ελέγξει τη μοίρα και το περιβάλλον του με τη χρήση εργαλείων. Το γαϊδούρι, ο λωτός, η γραφή – και φυσικά το ίδιο το ανθρώπινο σώμα – είναι τα πολυεργαλεία που επιλέγει η Ιγγλέση να ανιχνεύσει με χιούμορ, συμπόνια και σαρκασμό.
Ο πηλός stoneware είναι η πρώτη ύλη της εγκατάστασης από γαϊδούρια που μάχονται, υπερίπτανται, υπερφορτώνονται, καθώς και της ομάδας μοναχικών ανθρώπινων σωμάτων που μοιάζουν αδειασμένα. Σε αντίστιξη με τα γκρίζα γλυπτά οι λινοτυπίες, σε πολύ λεπτό χαρτί που η εικαστικός το μεταχειρίζεται σαν ύφασμα, έχουν πανηγυρικά χρώματα που συχνά υποκρύπτουν ένα σκοτεινό μήνυμα παραπέμποντας στην υφαντική τέχνη της Δυτικής Αφρικής. Η πολύγλωσση ταυτότητά της Ιγγλέση και η εμπειρία της στις χώρες της Αφρικής αφήνουν το στίγμα τους στην έκθεση Homo Faber, αποκαλύπτοντας ένα είδος «αφρικάνικης κρυπτομνησίας», που διαπερνά τόσο τις γλυπτικές της εγκαταστάσεις όσο και το πανόραμα των χαρακτικών.
Η πεισματική επιβίωση της ανθρωπότητας σε διελκυστίνδα με την πεισματική αυτοκαταστροφή της, ανοίγει τις πύλες προς ένα θέμα που προσεγγίζεται υπαινικτικά και εις βάθος, μέσα από την επεξεργασία και παρουσίαση τριών συστημάτων που αρχικά μοιάζουν απόμακρα μεταξύ τους, μέχρι κανείς να διακρίνει το λεπτό νήμα που τα ενώνει. Η καλλιτέχνις καταθέτει την εικαστική της μελέτη πάνω στα ανθρώπινα εργαλεία, με μια ευρεία έννοια, ως προεκτάσεις του νου. Κάθε επινόηση απολήγει στα χέρια, τα οποία ασκώντας την εκτελεστική εξουσία, χτίζουν τα όρια της δράσης και ρυθμίζουν τη μοίρα του ανθρώπου-δημιουργού σε συνάφεια με τη μοίρα του ζώου. Η ίδια η καλλιτέχνις, ως Homo Faber, κατασκευάζει ένα αισθητικό σύμπαν με πολιτική και διαπολιτισμική σημασία.
* Τη θεωρητική επιμέλεια και το κείμενο της έκθεσης υπογράφει η συγγραφέας Μαρία Γιαγιάννου.
The Right to Silence?
THE RIGHT TO SILENCE?
GREECE IN USA launches its program with the group exhibition “The Right to Silence?” that the non-profit platform organizes in New York under the auspices of the Greek Ministry of Culture at John Jay College of Criminal Justice, CUNY, City University of New York and at other cultural venues from December until June 2021. GREECE IN USA conceives and produces projects that build long-lasting partnerships with leading institutions and individuals who actively engage with Greece. In this context the opening exhibition consists of a survey and two parallel streams addressing different political and geographical contexts, focusing on Greece/Cyprus at Gallery X curated by Sozita Goudouna. GREECE IN USA has also invited curator and professor Thalia Vrachopoulos to respond to the theme with a focus on Asian Artists and curator Tressa Berman to propose a historic American artist. GREECE IN USA invites numerous artists, curators and scholars to respond to “The Right to Silence?,” the on-going events in NYC will be announced accordingly.
Part 1 Curated by Sozita Goudouna
The Right to Silence?
What do we make
Of the flowering vine
That uses as its trellis
The walls of a prison?
A number of contemporary compositions seem to deny the presence of the beholder in their arrangement nevertheless what primarily matters to the canon of art today is its dialogue with the beholder. Acknowledging the beholder’s presence and the “to-be-seenness” of the artworks has also been the decisive contribution to the ongoing visual discourse on modernism. But how can the limits of this canon be tested in relation to the broader society. What if the beholder remains hidden from the public unable to be in any kind of dialogue with the artwork. Facing the wall, in a concrete cell with no windows or sitting blindfolded in a tiny concrete cube in perfect silence, waiting for an interrogator. A constitutive element of the prison is silencing – the silencing of lives, often of justice, of suffering and political expression. (Click here to read the full text by the curator)
Production Associates: Georgia Kalogeropoulou, Eva Kostopoulou, Odette Kouzou
Under the Aegis of the Hellenic Republic Ministry of Culture and Sports
Under the Aegis of John Jay College of Criminal Justice, City University of New York
THE RIGHT TO SILENCE? GREECE IN USA launches its program with the group exhibition “The Right to Silence?” that the non-profit platform organizes in New York under the auspices of the Greek Ministry of Culture at John Jay College of Criminal Justice, CUNY, City University of New York and at other cultural venues from December Read More »
DSK in AMERICA or The Adventures of Dominique Strauss-Kahn Featured piece @marion.inglessi *GREECE IN USA launches its program with the group exhibition “The Right to Silence?” that the non-profit platform organizes in New York under the auspices of the Greek Ministry of Culture at John Jay College of Criminal Justice, CUNY, City University of New York and at other cultural venues from the 30th of December until the 31st of July 2021 : https://shivagallery.org/featured_item/the-right-to-silence/ Participating artists: @mariantelman MariaAntelman StephenAntonakos @klitsaantoniou @a__m__i__t__a #MargaritaAthanasiou #BillBalaskas #MargaritaBofiliou @veroniquebourgoin VeroniqueBourgoin NikosCharalambidis #DespinaChatzipavlidou & AnthiMouriadou TimD’Agostino @despoinadamaskou & @olgamph for #SPAGHETTO #ChristinaDimitriadi #GeorgeDrivas #KarenFinley @the_yam_mam NayiaFrangouli @postgods AlexandrosGeorgiou AndreaGeyer & SharonHayes #EvaGiannakopoulou #KleioGizeli #YioulaChatzigeorgiou @yioulaxatzigeorgiou @kleopatra_haritou #KleopatraHaritou @stevenc.harvey #SteveCHarvey AshleyHunt #MarionInglessi RichardKamler DionysisKavalieratos #PeggyKliafa @peggy_kliafa_ @panoskokkinias #GeorgiaKotretsos #AristidesLappas @aristeidislappas #ManolisDaskalakisLemos @manolisdlemos @linardakiandco #EiriniLinardaki @aristides_logothetis ReneeMagnati #IlanManouach @djmattis #YorgosPapafigos #HaraPiperidou @hara.piperidou @vassilis.salpistis VassilisSalpistis #PanosSklavenitis #EfiSpyrou @efispyrou MariliaStagkouraki GeorgeStamatakis @georgestamatakis__ #ChrysanneStathacos JuliSusin @panos_tsagaris @stefanos_tsivopoulos MischaTwitchin #LydiaVenieri VangelisVlahos #AdonisVolanakis @adonisvolanakis @maryzygouri MaryZygoury. Curation: Sozita Goudouna @sozitagood Greece in USA has also invited curator and professor Thalia Vrachopoulos to respond to the theme with a focus on Asian Artists and curator Tressa Berman to propose a historic American artist @shivagallery.art @johnjaycollege @minculturegr courtesy @ekfrasi #dominiquestrausskahn #dsk
Η πολιτιστική ατζέντα της Παρασκευής
Το Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που διοργανώνεται από τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βορείου Ελλάδος για 39η συνεχόμενη χρονιά, αρχίζει τις εργασίες του αφιερωμένο φέτος στον ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη. Από τις 7 μ.μ. Παραλία Λευκού Πύργου.
Οι Human Touch, το μουσικό τρίο των Ντέιβιντ Λιντς, Σταύρου Λάντσια και Γιώτη Κουρτσόγλου, ανεβαίνουν στη σκηνή του Galata Gazi για μια εμφάνιση που θα περιλαμβάνει κομμάτια από την 20ετή πορεία τους, διασκευές και αυτοσχεδιασμούς. Στις 10.30 μ.μ. Τριπτολέμου 8.
Η ομαδική έκθεση «Overmorrow» υποδέχεται το κοινό της στην αίθουσα τέχνης «Εκφραση-Γιάννα Γραμματοπούλου», παρουσιάζοντας έργα 13 εικαστικών που έχουν συνεργαστεί με την γκαλερί. Από τις 11 π.μ. Βαλαωρίτου 9α.
Την ταινία «Ολα για τη μητέρα μου» του Πέδρο Αλμοδόβαρ προβάλλει σήμερα στην Τεχνόπολη το 10ο Athens Open Air Festival. Στις 9.30 μ.μ. Πειραιώς 100.
Ενα διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα την ιστορία των Ναϊτών Ιπποτών παρουσιάζουν η πρωτοβουλία Rembrandt & the Cat και ο ερευνητής του Πανεπιστημίου του Λάιντεν Θοδωρής Τσομίδης. Στις 8 μ.μ., στην πλατφόρμα Zoom. Πληροφορίες στο ~info@thessalonikiwalkingtours.com.
The Project Gallery, ένας νέος εκθεσιακός χώρος εγκαινιάστηκε στην Αθήνα
Ενας νέος εικαστικός χώρος στην κεντρική Αθήνα είναι ένα γεγονός από μόνο του δελεαστικό. Στα εγκαίνια της The Project Gallery γινόταν το αδιαχώρητο, και ήταν ευχάριστο να βλέπει κανείς την πλατεία Θεάτρου, κάτω από τη Βαρβάκειο, γεμάτη χαρούμενο κόσμο. Η νέα γκαλερί εκτείνεται στον πρώτο όροφο ενός μεταπολεμικού κτιρίου, απέναντι από τη Διπλάρειο Σχολή, και έχει καλλιτεχνικό υπεύθυνο τον εικαστικό Αλέξανδρο Μαγκανιώτη. Είναι ένας χώρος που προσφέρεται για εικαστικές δράσεις, καθώς είναι άνετος και φωτεινός. Η πρώτη ομαδική έκθεση έχει τίτλο «Still Alive» με τη συμμετοχή 52 εικαστικών καλλιτεχνών σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Γιάννη Μπόλη και του Αλέξανδρου Μαγκανιώτη.
Με θέμα τη ματαιότητα και το εφήμερο της ζωής, όπως εκφράζεται στην ιστορία της τέχνης από τη νεκροκεφαλή (και στις νεκρές φύσεις «Vanitas» του μπαρόκ), η έκθεση έχει θαυμάσιο στήσιμο σαν μια μεγάλη αφήγηση και, κυρίως, έχει πολύ καλά έργα εξαιρετικών καλλιτεχνών, διαφόρων γενεών και αναφορών, με διάφορα μέσα, αλλά με κοινό άξονα την ποιότητα. Μια έκθεση με 52 καλλιτέχνες και είναι όλα από ένα επίπεδο και πάνω. «Για τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες εικαστικούς στην έκθεση Still Alive», γράφει ο ιστορικός τέχνης Γιάννης Μπόλης, «η νεκροκεφαλή συνιστά αγαπητό θέμα, σε συνθέσεις όπου τα συμβολικά στοιχεία συνδυάζονται με τις αισθητικές αξίες, η κριτική ματιά με την ανατρεπτική προσέγγιση και τις αναφορές στην ιστορία της τέχνης και τη σύγχρονη πραγματικότητα, σε συνθέσεις, εξαιρετικά ποικίλες ως προς το ύφος, την τεχνοτροπία, τη διαφορετική ευαισθησία και την αισθητική που προκρίνουν». Συμμετέχουν: Γιώργος Αλεξανδρίδης, Αγγ. Αντωνόπουλος, Αν. Αργυροηλιοπούλου, Μιχ. Αρφαράς, Ανδρ. Βούσουρας, Ν. Γιαβρόπουλος, Λεων. Γιαννακόπουλος, Κορνήλιος Γραμμένος, Capten (Χρ. Κωτσούλας), Λυδία Δαμπασίνα, Χαρ. Δερμάτης, Αλέξ. Δημητριάδης, Αστέρης Δημητρίου, Χριστ. Δουλγέρης, Δήμητρα Εξάρχου, Στέφ. Επιτρόπου, Θεόδ. Ζαφειρόπουλος, Βασ. Ζωγράφος, Willem Harbers, Στ. Θεοχάρης, Μάριον Ιγγλέση, Αντ. Καββαθά, Ιορδάνης Καλημεράκης, Δημ. Καρλαφτόπουλος, Αρης Κατσιλάκης, Χρ. Κούντουρας, Αντ. Κωνσταντινίδης, Θοδ. Λάλος, Χρ. Λάσκαρης, Αλέξ. Μαγκανιώτης, Δημ. Μεράντζας, Μαν. Μπαμπούσης, Σπ. Μπάνος, Νικ. Μπλιάτκας, Μαρία Παναγιώτου, Νίκος Παπαδημητρίου, Αντ. Παπαδόπουλος, Αλίκη Παππά, Κων. Πάτσιος, Νατάσσα Πουλαντζά, Ιφιγένεια Σδούκου, Βασ. Σελιμάς, Νίκος Σεπετζόγλου, Μίλτος Σκούρας, Δημήτρης Τάταρης, Νίκος Τρανός, Θεοδώρα Τσιάτσιου, Γιώργος Τσεριώνης, Κώστας Τσώλης, Μάριος Φούρναρης, Διον. Χριστοφιλογιάννης και Ελλη Χρυσίδου.
The Project Gallery, πλατεία Θεάτρου 14, www.theprojectgallery.gr, έως τις 30 Μαρτίου.
Stavros Niarchos Foundation
Fireflies in the Night Take Wing
June 23–26, 2016
Metamorphosis: The SNFCC to the World: June 23–26
Stavros Niarchos Foundation
86A Vasilissis Sofias Ave
11528 Athens
Greece
www.snfcc.org
Facebook / Instagram / #SNFCCMetamorphosis
Video art survey organized by curators Barbara London, Kalliopi Minioudaki, Francesca Pietropaolo with artistic director Robert Storr
This June, the Stavros Niarchos Foundation will celebrate the completion of the Stavros Niarchos Foundation Cultural Center (SNFCC)—the Foundation’s largest single gift. Designed by world-renowned architect, Renzo Piano, the SNFCC includes new facilities for the National Library of Greece and the Greek National Opera, as well as the creation of the Stavros Niarchos Park. During the week of June 23 through 26, the SNFCC will host a series of programs and events for the citizens of Athens and the world, welcoming them to this emerging cultural destination. One of these programs includes a special four-night exhibition of work in the quintessential medium of the late 20th and early 21st centuries: video.
Following last summer’s Fireflies in the Night—a three-night non-stop dusk-to-dawn video survey of some of the best art of its kind produced internationally that was projected on screens located on the great lawn of the Stavros Niarchos Park—this year’s installment, titled Fireflies in the Night Take Wing, will consist of 11 separate looped video programs screened at 11 sites scattered throughout the SNFCC buildings and grounds. Each of these hour-long loops will be composed of different works by more than 50 international artists representing 29 countries—including Greek artists active in the cosmopolitan context of contemporary art.
Artists in the exhibition include:
Marte Aas, Shiva Ahmadi, Bill Balaskas, Bahar Behbahani, Sylvie Blocher, Pauline Boudry and Renate Lorenz, Luca Buvoli, Paolo Canevari, Seoungho Cho, Marianna Christofides, Moyra Davey, Angela Detanico and Rafael Lain, Lili Reynaud-Dewar, Cheryl Donegan, Ninar Esber, Patricia Esquivias, Yang Fudong, Aikaterini Gegisian and Fatma Çiftçi, IC-98 (Visa Suonpää and Patrik Söderlund), Marion Inglessi, Alfredo Jaar, Eleni Kamma, Mikhail Karikis, Mary Reid Kelley with Patrick Kelley, Bouchra Khalili, Basim Magdy, Ato Malinda, Jenny Marketou, Oscar Muñoz, Luke Murphy, Shirin Neshat, Adrian Paci, Sondra Perry, Liliana Porter, Diana Fonseca Quiñones, Yvonne Rainer, Raqs Media Collective (Jeebesh Bagchi, Monica Narula, and Shuddhabrata Sengupta), Julian Rosefeldt, Tom Sachs, Erica Scourti, Michael Smith, Lina Theodorou, Stefanos Tsivopoulos, Jannis Varelas, Erika Vogt,Hu Wei, Monika Weiss, Jane and Louise Wilson, Poka-Yio, Katerina Zacharopoulou, and Katarina Zdjelar
https://www.e-flux.com/announcements/53297/fireflies-in-the-night-take-wing/
Τριανταπέντε καταξιωμένοι καλλιτέχνες θα συμμετάσχουν στην ομαδική έκθεση, στην οποία κεντρικό ρόλο έχουν τα ζώα και όπου ο κάθε καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τα δικά του εκφραστικά μέσα. Με μεγάλο ενθουσιασμό θα σκηνογραφηθεί αυτό το υλικό για να φτιαχτεί ένας ζωολογικός κήπος… διαφορετικός!
Η έκθεση θα περιέχει ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία και κατασκευές από μία μεγάλη ποικιλία υλικών όπως ύφασμα, τσιμέντο, κερί, πευκοβελόνες, λούτρινα παιχνίδια και άλλα πολλά. Ταυτόχρονα θα εκτεθούν χρηστικά αντικείμενα σύγχρονης αντίληψης νέων designers που έχουν δημιουργηθεί ειδικά για το ZOO, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι σε πολύ χαμηλές τιμές! Και όπως πάντα, ανάμεσα στα σύγχρονα έργα θα υπάρχει μία ενδιαφέρουσα επιλογή παλαιών συλλεκτικών ζωόμορφων αντικειμένων που προέρχονται από κάθε γωνιά της γης, γιατί το mix and match του παλιού με το σύγχρονο, όπως και του ακριβού με το φτηνό, είναι διασκεδαστικό, χαρούμενο και πολύ ενδιαφέρον!
100% Risk, 100% Trust: Towards A New Visual Performance
Last chance to see LIVE @ArtAthina International Art Fair cur. Sozita Goudouna
Pop-up parallel visual performances are taking place at various spaces of Zappeion mansion in undisclosed time with the participation of visual artists, dancers, actors, and directors.
LIVE is a performance program by visual artists fueled by the participating galleries of Art Athina 2019, as well as independent artists, and will take place throughout the duration of the art fair in multiple sites at Zappeion Mansion.
LIVE is a three-day programming initiative, curated by Sozita Goudouna, that showcases “New Visual Performance” experimentation and liveness and their implications for cultural production.
Welcoming the diversity within performance practice and the creative industries this year’s edition sheds light on the evolution of theatricality from its origin in the theatre to its present use in other art forms and focuses on collaborative practices between historic visual artists that have experimented with performance and emerging artists.
Context
Contemporary live art and durational performance are often predicated on the perpetuation of dominant narratives with regards to what the medium of performance can be or become.
LIVE aims to unfold and challenge these narratives by inviting visual artists who haven’t experimented with the medium of performance or with performative artistic practices, as well as visual artists who have explored the legacy of performance and who attempt to construct a different visual and interdisciplinary future for the medium.
LIVE aims to scrutinize both the visual and aesthetic potential of the notion of performativity, especially in the context of a contemporary art fair as well as of the Athenian cultural milieu.
Sozita Goudouna employs Performa NY Biennial’s unofficial mantra “100% risk, 100% trust” to highlight the profound commitment to giving visual artists full confidence and the risk that this practice entails for commissioning and producing visionary time-based pieces by artists who haven’t yet experimented with liveness.
Marion Inglessi
Vertebrae
ekfrasi – yianna grammatopoulou
The fresh imprint left by the repetitive kneading gesture of fingers, knuckles, knees, and thighs upon soft clay. Brief, exact, pleasurable movements, small at first, intimate, they develop and expand to include the entire body. The ‘negative’ clay elements thus produced form the vertebrae of another body.
PRESS-RELASE
POWER & ANCESTORS
Group exhibition with visual art works by 14 local and international
artists,
with various techniques, including painting, drawing, sculpture, video
– curated by Arturo Desimone & Sebastian Rypson –
Reflecting upon the power of ancestor-worship and objects; their animistic power and their political relevance: Can these traditions serve to confront contemporary hyper-modern society with itself?
Our sanitized time–of digitally-enhanced emotions, de-ritualized “liberated’’ actions, hashtag-ideologies, tele-communicative infants, virtual reproduction and dissemination of information without memory–has delayed our connection to the ancestors. Can the artist steal back the imbued power of the image or object in a talisman? Can the poet snatch back the gravitas of the word? In this realm of instant unlimited gratification, do images retain any meaning still, in their ever-expanding immensity and over-production? Tensions of meaning loosen and sever interconnections between the movements of history and the contemporary; between the story of each object and its depiction; between the relic and its power. Do ancestors still mean any thing to us? Do they hold any power over us any more? Is the artist free, as in immune, from their influence rippling across generations or is that freedom vapid?
The curators of this exhibition advocate for the artist as conjurer. The artist can find a way to approach mystery and memory in a time of public amnesia and the aversion of any confrontation with mortality. The hands of ancestors do play a role in our daily and nocturnal existence, guiding, protecting and tormenting.
This exhibition explores the dead, and the possibility of rich interactions with them. Both natural objects and artistic creations can interact with forces that remain still beyond the grasp of scientific examiners and of designers. Much of the creative class has refused being informed by the dead and mortality itself, preferring stats or to make advertisements for
notions of immortality.
The cultural critic Frederic Jameson has argued that “postmodernity”, the cultural logic of late capitalism, is itself an ideology in which there is Space but no Time. The reductive elimination of time itself means the impossibility of “sacred time”, the life-blood of ancestor worship, communication and communion with the dead, and therefore, with the Other.
A radical leap is necessary. We hold an “animist approach”, a return to examples and objects relating to “ancestor worship”, to be that radical jump. We will chisel at the very foundations of the very well-fed but oblivious, miserable and tight-arsed technocrat’s throne, against the guru spirituality of ‘’management.’’ We arrive back at essentials and how we first met in the long, dark, Neolithic night.
Some of the artists descend from immigrants and refugees and owe their existence today to such dangerous migrations. For example, artists like Ron Amir and Desimone harbor an ancestral agenda and cannot shy of referring to the shipwrecked holocaust refugees on islands like Cyprus, or to those who were denied port and safe harbor around the world as they tried to flee Europe: a plight of our ancestors less than a century ago, of which we are reminded today in 2018, by the scandal on Mediterranean islands. “History don’t repeat but the bitch rhymes’’ said an indebted student of Mark Twain while visiting the author’s grave in Elmira, NY. Many other examples entirely unrelated to refugees, yet at odds with the frivolous, are omni-possible and will be sharply present.
âme-âne (pronounced Amán) Greek : Αμάν. Stoneware, 48cmx40cmx28cm, 2017 by Marion Inglessi.
Η The Project Gallery παρουσιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση με τίτλο «Quest for the holy Grail – Το ιερό αντικείμενο» σε επιμέλεια του Νίκου Γιαβρόπουλου και καλλιτεχνική διεύθυνση Αλέξανδρου Μαγκανιώτη.
Ο επιμελητής θέτει το ερώτημα: τι είναι αυτό που συνδέει τον Γιόζεφ Μπόις με το έργο του «Πώς να εξηγήσεις τη ζωγραφική σε έναν νεκρό λαγό», τον Μιχαήλ Άγγελο με τη γέννηση του κόσμου στην Cappella Sistina και τον προϊστορικό άνθρωπο που άφησε το αποτύπωμα του στο σπήλαιο Lascaux; η απάντησή που δίνει είναι: η τελετουργική, μυστικιστική πράξη με τη οποία οι άνθρωποι προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα αφήγημα για την εξήγηση του κόσμου. Με αυτό τον τρόπο ο καλλιτέχνης επιστρέφει στην αφετηρία του, αυτή δηλαδή του μάγου-ιερέα, ενδιάμεσου μεταξύ θνητών και θείου, όπου κατασκευάζει λατρευτικά αντικείμενα άλλοτε για να εξευμενίσει και άλλοτε για να μεσολαβήσει με τον κόσμο των θεών.
Ο επιμελητής καλεί τους καλλιτέχνες να κατασκευάσουν τα δικά τους “Holy Grail” και να δημιουργήσουν ˗ μέσα από τα έργα τους ˗ την δική τους αφήγηση για την ερμηνεία του κόσμου.
Η έκθεση εμπεριέχει έργα που διαπραγματεύονται μεταξύ άλλων, σχέσεις-δίπολα όπως: Καλλιτέχνης – Μάγος / Ιερέας – Έργο τέχνης – Λατρευτικό αντικείμενο/Τέχνη – Προπαγάνδα/ Θείο – Βεβήλωση/ Αγιότητα – Δωροδοκία/ Ιερό – Βλασφημία/ Βανδαλισμός – Δεισιδαιμονία/ Εικονοποιία – Λατρεία μέσο επανάληψης/ Ανθρώπινο σώμα – Φετίχ. Αποτέλεσμα, η συνύπαρξη ετερόκλιτων εικαστικών έργων, performance, καλλιτεχνικών βίντεο, έτοιμων αντικειμένων, βιωματικών αφηγήσεων, με κοινό παρονομαστή την ασαφή σχέση μεταξύ δημιουργού και έργου, μια ασάφεια που προκαλεί τον επισκέπτη να μεταφράσει με προσωπικά κριτήρια τα όρια μεταξύ αντικειμένου λατρείας και ευτέλειας.
Στην έκθεση συμμετέχουν 36 καλλιτέχνες & ομάδες καλλιτεχνών:
Αθανασιάδης Ιάσων, Αλεξανδρίδης Γιώργος, Βασιλόπουλος Λεωνίδας, Βοσκοπούλου Αγγελίνα, Βούσσουρας Αντρέας, Γεωργακόπουλος Δημήτρης, Γιαβρόπουλος Νίκος, Γρίβα Έλλη – Λογοθέτης Φάνης, Δημοπούλου Βάλια – Μακρόπουλος Γιώργος, Ζολωτάκης Απόστολος, Heard Sally, Ιγγλέση Μάριον, Καββαθά Αντιγόνη, Καραλής Μπάμπης, Καρδάσης Γιάννης, Κοκκίνη Μαρία, Λυντζέρης Γιώργος, Μαγκανιά Ντιάννα, Μαγκανιώτης Αλέξανδρος, Μανέτα Άννα, Μεράντζας Δημήτρης, Moore Nicholas, Μποβιάτσου Λαμπρινή, Μπονάτσου Ισμήνη, Μυλωνά Ελένη, Παπαδήμα Άρτεμις, Πετρανάκη Άντα, Ποντικάκης Μάνος, Πουλαντζά Νατάσσα, Ρουπίνας Άρης, Σκούρτης Άγγελος, Σπανουδάκη Αννέττα, Σταυράκη Μαργαρίτα, Στοΐδης Άρις, Τσιάρα Μάρθα και η συνεργατική πλατφόρμα viewCAD από το Τ.Ε.Ι.-Δυτικής Μακεδονίας (Δρ Π. Κυράτσης, Δρ Ν. Ευκολίδης, Αθ. Μανάβης με τους φοιτητές: Μηνάογλου Πρόδρομος, Πλάκα Κυριακή, Φιρτικίδης Λάζαρος, Αουφχάιμερ Ορέστης) –σε συνέργεια με τους εικαστικούς: Κοντοσφύρη Χάρη από Τ.Ε.ΕΤ. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και Ναϊπλή Δημήτρη .
«Quest for the Holy Grail»: The Sacred Object at The Project Gallery.
The Project Gallery presents the group exhibition entitled “Quest for the holy Grail – The Sacred Object” curator: Nikos Giavropoulos – art director: Alexandros Maganiotis
The curator asks the question: what is the invisible link between the work of Joseph Beuys “How to Explain Pictures to a Dead Hare” and Michelangelo’s “The Creation of Adam” in the Cappella Sistina and the prehistoric man that left his imprint on the cave of Lascaux; the answer can be; the ritual action through witch men attempt to create a narration in order to explain the world. This way the artist can return to his original practice, as the magician, the shaman, the medium between people and God, creating objects of worship with the sole purpose to please or communicate with the world of the Gods.
The curator Nikos Giavropoulos asks the artists to make their own ‘Holly Grail” and create – through their work – their own scenario for the interpretation of the world.
The exhibition includes works that deal among others with the following antithetical meanings:· Artist – Magician / Shaman, Artwork – Sacred Object, Art – Propaganda, Divine – Sacrilege, Holiness – Bribing, Sacred – Blasphemous, Vandalism – Superstition, Icon painting as unique – Worship of mass produced images of Artworks, Human Body – Fetish.
As a result, this exhibition is a coexistence of all different kind of media artworks, performance, video art, ready-made objects, experiential narrations, with common ground the relationship between the creator and the artwork, we urge the visitor to translate using his own personal criteria the borderline between an object of worship and worthlessness.
Participating Artists & artist groups: Athanasiadis Iason, Alexandridis Giorgos, Boviatsou Lamprini, Bonatsou Ismini, Dimopoulou Valia – Makropoulos Giorgos, Georgakopoulos Dimitris, Giavropoulos Nikos, Griva Elli – Logothetis Fanis, Heard Sally, Inglessi Marion, Kavvatha Antigoni, Karalis Babis, Kardasis Giannis, Kokkini Maria, Lintzeris Yorgos, Maganias Deanna, Maganiotis Alexandros, Maneta Anna, Merantzas Dimitris, Moore Nicholas, Mylonas Eleni, Papadima Artemis, Petranaki Anta, Pontikakis Manos, Poulantza Natassa, Roupinas Aris, Skourtis Angelos, Spanoudaki Annetta, Stavraki Margarita, Stoidis Aris, Tsiara Martha, Vassilopoulos Leonidas, Voskopoulou Angelina, Voussouras Andreas, Zolotakis Apostolos and the collaborative platform viewCAD / Τ.Ε.Ι.-W.M. ( Dr Kiratsis P., Dr Efkolidis N., Manavis A. and the students: Minaoglou Prodromos, Plaka Kiriaki, Firtikidis Lazaros, Aufheimer Orestis) -in collaboration with the artists: Kontosfiris Haris F.A.A. U.O.W.M. Naiplis Dimitris.
Duration: 13/4 – 4/5/2019